Anul 2025 ar putea fi anul în care Bucureștiul se va putea lăuda cu o autostradă care va ocoli Capitala, va face legătura cu cele trei Autostrăzi existente și va putea prelua din traficul de pe Centura Capitalei. Atunci vom circula cu adevărat în stil „european”. Noul inel va avea o lungime de 100 de kilometri și este împărțit în șapte loturi. Un drum în plin câmp și multe excavatoare și basculante trasează noul curs la viitoare autostrăzi care va încercui Bucureștiul dincolo de actuala Centură.
Pe unul dintre loturile în care a început lucrul, deja a apărut o provocare. O veche așezare dacică ce a ieșit din pulberea miilor de ani îi fascinează pe arheologi. Timp de o lună, zona delimitată de această descoperire va fi șantier de cercetare. Dr. Petre Colțeanu, arheolog: „Din punct de vedere științific așezarea aceasta este foarte importantă. Este din zona sfârșitului primei epoci a fierului și începutul cele de-a doua. Este o zonă gri din punct de vedere științific și a definirii culturale, arheologice și a tipului de viață din acea epocă pentru această zonă de câmpie”. Deocamdată, arheologii au descoperit resturi de vase, dar așteptările sunt mai mari. Claudiu Lăzărică, arheolog: „Pe lângă aceste vase s-ar putea să găsim și obiecte de podoabă sau unelte agricole mai mult, aici a fost sat. ”
Reprezentanții constructorului spun că nu sunt afectați de situl arheologic și lucrările se desfășoară pe restul suprafeței de 1,7 kilometri ai lotului 2. În paralel a început și construcția unuia dintre podurile viitoare autostrăzi. Sunt descărcate mai multe carcase din fier beton pentru a face legătura podului care va face trecerea peste calea ferată București- Giurgiu. Va fi nevoie de aproape 100 de astfel de coloane, unele dintre ele amplasate la o adâncime de 28 de metri. Cele șapte loturi care vor însuma 100 de km sunt împărțite în trei pe zona de sud și patru pe zona de nord. Oficialii Companiei Naționale de Drumuri dau asigurări că dacă lucrurile vor merge conform planului, în 2025 am putea ocoli pentru prima dată Capitala pe Autostrada „Zero”. (G.V.G.)
Lasă un răspuns