A cui este, totuși, Publika TV Moldova?

De la o vreme liberul, independentul, necoruptul și echidistantul  la  culme Jurnal, cu toată banda mediatică a  Prim-mafiotului Filat,  trombonește zilnic precum că Publika TV ar fi  noua achiziție de șantaj a lui Plahotniuc. Iau și o urmăresc. În majoritatea emisiunilor ei, trei din patru invitați îi cîntă în strună lui… Filat. Unul, cel mult unul, e imparțial, iar Roșca, unul din invitații preferați ai Casei, la ore de mare și maximă audiență, boxează cu egală și  sadică plăcere atît în Filat, cît și în… Plahotniuc. A cui este atunci Publika TV???

Numai la Jurnal se mai produce același zilnic  scenariu. Acolo doi din trei invitați sunt sortiți mereu  să-i  lustruiască imaginea buhăită politic a lui Filat și să-l linșeze pe Plahotniuc, iar 1, cel mult 1 invitat e ales doar  să cheme Poliția după cazul deja consumat. Comentatorii cu viză de reședință la Jurnal, Pro TV și M1 sunt: Bogatu, Negru, Năstase, Botnaru, Mocanu, Cibotaru, Barbăroșie, Tăbîrță, Țîrdea, Butnaru, Cheianu, Cernenco, Ciurea, Dron, Gherasim, Andrievski, Osmochescu, Chirtoacă, Dolganiuc și… Croitoru. Comentatorii cu viză de reședință la Publika sunt: madam Nicolenco, Roșca, Ciurea, Dron, Gurău, Chirtoacă, Osmochescu, Cibotaru, Barbăroșie, Tăbîrță, Cernenco,  Andrievski și…Croitoru. A cui este atunci Publika TV???

Nicolenco, posesoare a unui buchet întreg de calchieri din rusă și rusisme de mahala chiar, se întreabă, fără pic de rușine, de ce dînsa n-are orgasm de la politicienii autohtoni? Roșca o ascultă cu mare atenție și  mai crede, în fantasmagoriile sale, că PPCD va reveni la guvernare în 2013 și e pe viață fără moarte convins că % lui de credibilitate populară  poate grabnic urca, datorită permanentizării sale la Publika, de la zero în sus. Gurău, care o lună e comunist, o lună e necomunist și tot așa, comite cutremure lingvistice demne de dicționarul lui Stati, iar în seara zilei de 8 martie , în ultima secundă a emisiunii “Fabrika” a împrumutat  brusc de  la banda lui  Filat și Țopa  porecla de Pă-pu-șar și, pentru a infinita oară, a lipit-o, zîmbăreț, cu propria-i salivă, de fruntea lui Plahotniuc!A cui este atunci Publika TV???

Majoritatea invitaților de la “Fabrika”, mai ales, sunt lăsați în voie să-l bocească  pe Filat și să-l demonizeze pe cel de-ar trebui să fie noul patron al televiziunii cu pricina. La 28 februarie m-am delectat cu bancagiul  de sex feminin  Nicolenco, cea de a trebuit să fie arbitru între un Țap, un Candu, un Munteanu și un Ceban. La 1 martie cel mai mult spațiu i-a fost acordat unei profesoare anonime, zisă Calațki, care abia învăța să se exprime public, dar pînă la urmă i-a înălțat  în direct o Alee întreagă de monumente lui Filat, în prezența lui Ciurea, Lavric și Kuznețov. Doamna confundase, cu bună știință,  o întîlnire a activului  PLDM de la Universitatea “V.I.Lenin” cu un post de televiziune. Pe ea o interesa doar dacă interceptările telefonice  sunt legale sau ba, despre conținutul ordinelor lui Filat, Streleț, Recean, Gavrilița, Cecan și alții, doamna nu a considerat MORAL și ETIC să se mai și  pronunțe. La 4 martie i-am admirat pe Cibotaru, Terguță, Midrigan și Catan. Trei invitați  din patru au fost deloc favorabili lui Plahotniuc. A cui este atunci Publika TV???

La 5 martie  arbitru între madam Fusu, și iarăși  deputații Ghilețki și Candu, trebuia să fie doar… Croitoru. La 6 martie  șutează  Roșca și Ostalep, șutează  și-n poarta lui Filat, dar și-n cea a lui Plahotniuc. La 7 martie revine madam Nicolenco, cea cu lipsa de orgasm politic. La 8 martie reapare Ciurea, Gurău, Terguță, Dron și… Croitoru. Lipseau nu se știe de ce  numai seducătorii  Tabără și Cernenco. Mi se creează impresia că fără Nicolenco, Gurău, Terguță, Roșca, Croitoru și Tabără  Publika TV ar falimenta. Mai ales fără de Croitoru, acest nou Boțan al Televiziunii din strada Ghioceilor,  cel care în  materialele sale de pe VoxPublika  plînge cu lacrimi de crocodil la catafalcul guvernului condus de Prim-mafiotul Filat, asigurîndu-ne că moțiunea de cenzură nu va trece nici într-un caz  și că nu are ochi să-l vadă pe Plahotniuc, pe Lupu și întregul PD.

Cel care tot  pe VoxPublika  scrie, nefondat, evident, că “odată cu demiterea lui Vlad Plahotniuc din funcția de prim-vicespeaker, prin care e personalizată corupția și oligarhia din țară, parcă asistăm la o schimbare nu mai puțin importantă comparativ cu cea din 2009. Dacă atunci schimbarea se făcea pentru democratizarea și reformarea statului, astăzi asistăm la o altă schimbare, cea de deoligarhizare și demafiotizare.

La nivelul luptelor politice contează cel mai mult percepțiile pe care politicienii le creează opiniei publice. Dacă în 2009 se credea că eliminarea Partidului Comuniștilor va aduce schimbări profunde în țară, astăzi eliminarea unui personaj din politică ar reprezenta o schimbare reală pentru a putea face reformele necesare acestui stat.  Suntem în momentul altei schimbări, eliminarea acelei grupări economico-politice profitoare, deținătoare de instrumente ce mențin în captivitate instituțiile politice ale statului, iar fără eliminarea acestei grupări nu e posibilă nicio reformă. De când Vlad Plahotniuc a devenit prim-vicespeaker, PD s-a transformat într-o structură oligarhică clasică și nici nu mai poate fi considerat partid politic. Ulterior, Vlad Plahotniuc a devenit personajul malefic nu
doar al Partidului Democrat, ci și al întregii Alianțe de guvernare. Prin prezența lui Plahotniuc, PD nu este văzut astăzi ca un partid de stânga cu doctrină social-democrată, ci ca unul oligarhic, care se ocupă de spălarea banilor, de afaceri ilegale, ținând statul în captivitate și obstrucționând reformele și modernizarea. O astfel de percepție din partea opiniei publice este foarte dezavantajoasă oricărui partid politic, indiferent de orientare.

Așadar, în interiorul Partidului Democrat trebuie să se tragă și anumite concluzii referitoare la rolul lui Plahotniuc în această formațiune politică, or nu doar banii contează, chiar dacă politica moldovenească a devenit foarte monedizată. În mare parte, în războiul din Alianță, Partidul Democat a fost atacat vehement anume din cauza lui Plahotniuc. Punctul culminant l-a atins votul de neîncredere din Parlament, un semnal dur pentru PD. Lucrurile s-au agravat într-atât, încât lupta împotriva unui singur om, Vlad Plahotniuc, a devenit cu mult mai importantă și mai complicată decât lupta împotriva comuniștilor”(citate exacte).

Astea debitează comentatorul politic INDEPENDENT, Cel, care în emisiunea cu Mihai Ghimpu, încerca din răsputeri să-l dărîme politic pe acesta. Cel care merge pe urmele lui Bogatu și declară, fără materiale probante, desigur,  că în PD ar fi două tabere și că Filat nu are cum să cadă, fiindcă gruparea lui Diacov îi va fi proptea de nădejde, iar “democrații  chiar au recurs să folosească unele instituții, pentru a demoraliza și distruge echipa premierului, prin intentarea de dosare penale și arestări ale unor funcționari”(citat exact).

Doamne, ce fraze doldora de greșeli putem culege din toate opurile respectivului comentator, care e îndrăgostit lulea de fata PLDM-ului, dar Plahotniuc și, chipurile, televizunea lui nu poate trăi O ZI fără PRO Filatistul comentator! A cui este atunci Publika TV???

Odată ce este considerat  de cei mulți drept un GENIU al afacerilor grandioase și de mai puțini – drept un politician abil și de temut, NU cred că Plahotniuc ar fi naivul incorigibil care  ar prefera să-și dea palme sieși prin cooptarea și menținerea  în echipa sa mediatică a unor comentatori demult expirați și fără impact social, precum liota nominalizată mai sus.

NU cred că după ce s-au refugiat  Boțan și Morari, fără  surle  și trîmbițe, de la PublikaTV la Televizunea PLDM-ului, să fi fost de acord Plahotniuc să instaleze, în locul lor, niște palide clone, care i-ar mai  submina odată din interior numele și autoritatea de eventual patron de televiziune.

Să fie Plahotniuc pînă la urmă cel care ar plăti o ditamai televiziune de știri și arenă de discuții cu scopul de a fi  el însuși defăimat zilnic de comentatorii plătiți de taberele  adverse, care  dimineața zboară la “Omega” comuniștilor, spre amiază fug la „Jurnalul” lui Țopa și Filat ,  iar spre seară dau buzna cu ghicitul la „PublikaTV”? Și așa vreme bună, zi de zi, săptămînă de săptămînă, lună de lună, non-stop. Tocmai din aceste considerente NU-mi prea vine să cred că Vlad Plahotniuc și-ar irosi banii cu o televiziune ce, prin comentatorii ei,  seamănă tot mai mult  cu o amantă a unui „Jurnal”. Și  de aceea vreau, iar și iar, să vă-ntreb: “A cui este, totuși, Publika TV?”

Că a lui Plahotniuc, cum vedeți, NU se poate deloc să mai  fie!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*