Armata, încotro?

Când armata este scoasă în stradă, sau pusă să acționeze împotriva propriilor cetățeni, fie cei împotriva cărora e scoasă nu sunt cetățeni români, fie armata nu mai e a poporului pe care îl tratează drept inamic.

Sunt nenumărate exemple în care regimurile perindate de-a lungul istoriei au scos Armata împotriva propriilor cetățeni, deși sarcina ei este să lupte împotriva dușmanilor din afara țării. Împotriva propriilor cetățeni a fost scoasă: 1907, 1989, 1999, pentru a evidenția doar cele mai cunoscute cazuri. Toate s-au lăsat cu procese (unele nici până azi finalizate) în care cei care au dat ordine s-au ascuns în spatele legislației și a celor care i-au pus să acționeze împotriva propriului popor. Doar cei care au executat sunt pedepsiți sau blamați. Cine a ieșit cu cravata șifonată din toate? Armata. Nu învățăm nimic din experiența trecutului?

Se vorbește prin presă despre două proiecte, privind armata, unul scos în transparență decizională, celălalt nu. Primul se referă la statutul Poliției Militare, celălalt la Organizarea M.Ap.N. În primul se prevedea că Poliția Militară va avea atribuțiuni în „stările de urgență”, privind identificarea și controlul populației. În urma unor luări de poziție, ministrul apărării a anunțat că a modificat art 14 din respectivul proiect și Poliția Militară va interveni numai „la cerere” ca și când guvernul sau M.I. nu ar apela niciodată la acest tertip.

Aparent,  punctul de vedere al M.Ap.N.  este că problema s-a rezolvat. Da, s-a rezolvat, dar nu așa cum cred pălmașii, ci așa cum au vrut cârmuitorii. Dacă se uită cineva în Programul legislativ al guvernului României pentru 2021, va vedea că anul acesta, în primul trimestru chiar sunt planificate pentru a fi  legiferate, nu doar inițiate, o serie de proiecte de importanță deosebită . Studiați documentele (accesând linkul din nota de subsol nr. 1) și vă veți cruci câte legi de importanță vitală pentru libertățile cetățenilor urmează să fie trecute prin Parlament sau asumate, cine știe, până în aprilie 2021 (m-am  referit aici numai la „proiectele” M.Ap.N., nu și la cele ale altor ministere.

La pagina 28, punctul 4 apare proiectul privind atribuțiunile și organizarea Poliției Militare, evident nu proiectul în sine, ci el ca obiectiv. După cum spuneam, ministrul a „lămurit” problema, a „cedat” voinței poporului, Poliția Militară va acționa „doar la cerere”. Doamne ce repede cădem în capcană. La poziția 8 însă apare un alt „Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale”. Nici acesta nu este prezentat decât ca obiectiv, este un proiect mai vechi, care este posibil să fi fost deja trecut de faza transparenței, neobservat sau considerat lipsit de importanță pentru media, dar acuma când a apărut scandalul cu implicarea armatei din ce în ce mai adânc în viața societății, când se pune mai des întrebarea de ce este amestecată armată în activități pe care nu le are în atribuțiuni, acest proiect este foarte, foarte important, pentru că așa cum scrie în ribrica „scopul propunerii”, scopul acestui proiect de modificare a Legii 346/2006 nu este altul decât acela de „completare cu prevederi referitoare la legitimarea şi stabilirea identităţii persoanelor, precum şi verificarea motivului deplasării/circulaţiei persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei, interzicerea, temporară a pătrunderii în clădiri, localităţi sau zone geografice delimitate şi marcate în care sunt dispuse măsuri de limitare a deplasării, de carantinare sau de izolare, într- un mijloc de transport, ori evacuarea temporară din acestea a oricărei persoane, dacă există un pericol la adresa vieţii, sănătăţii sau integrităţii corporale, a sa ori a altei persoane, avertizarea persoanelor, prin orice mijloace de comunicare, în vederea încetării acţiunilor prin care sunt afectate măsurile de limitare a deplasării, de carantinare sau izolare, semnalizarea şi îndrumarea participanţilor la trafic, pe timpul stării de urgenţă, de către personalul militar din M.Ap.N. care participă la misiunile de sprijin în domeniul ordinii publice ori pentru asigurarea pazei şi protecţiei unor obiective/zone”.

Chiar ne cred proști?  Cred că da, pentru că au modificat art.14 „la mișto” cum spuneau cei de pa „Phoenix” în „Țiganiada”. Printr-o lege care trebuie neapărat atacată la Curtea Constituțională, au trecut în atribuțiunile Armatei – nu doar în cele ale Poliției Militare -, sarcini specifice Ministerului de Interne. De ce ? Simplu, Poliția mai are sindicate, mai face greve, prin unii reprezentanți sindicali se mai opune unor măsuri abuzive, dar Armata  nu! Armata nu are aceste drepturi, armata a luat întotdeauna, poziția calului care bea apă, prin reprezentanții ei. Și uite așa, guvernele se vor asigura că au întotdeauna un braț înarmat care va acționa acolo unde Poliția nu vrea să acționeze.

Și toate aceste abuzuri ale „personalului militar care participă la misiuni de sprijin în domeniul ordinii publice” vor avea loc în numele „grijii față de cetățean”. Lumea nu va mai înjura guvernul, nici pe Arafat, nici pe jandarmi. Stați liniștiți tovarăși, „There is  a new kid in town” (Avem un copil nou în oraș), va prelua el toate problemele toți scuipații, toate înjurăturile. Trăiască Armata României !

Stimați cetățeni – vă rog să sesizați amărăciunea ironiei -, nu vă mai îngrijorați, Armata e pe mâini bune, art 14 din legea privind atribuțiunile Poliției Militare a fost modificat, poliția militară nu vă va mai bumbăci, de asta se vor ocupa militarii obișnuiți.

Aveți mai jos programul legislativ al actualului guvern, pe anul 2021. Numai citind titlurile proiectelor de lege, te îngrozești, vezi încotro bate vântul guvernului. Câteva legi, pe ici pe colo, la dezvoltare, transporturi și o grămadă la M.A.I., Apărare, Justiție, în general structurile de forță și control.

A rămas România la cheremul dușmanilor din interior și din afară? Voi, cei de la conducere, lăsați interesele de partid și ocupați-vă de cele ale Țării, ale Poporului român, ale Armatei. Părerea mea.

Notă – Posibil, un polițist „vizionar” menționa la 3 septembrie 2010 anticipând realitatea din 2021: „[…] Avem nevoie de legi ca lumea făcute de oameni cu un pic de creier și mai puțin suflet vândut diavolului, avem nevoie de legi care să îi redea polițistului autoritatea necesară impunerii legii și ordinii, avem nevoie de eliminarea politicului din conducerea inspectoratelor județene și I.G.P.R. , avem nevoie de pedepse proporționate și pe măsură, avem nevoie de presă neaservită, care să arate și lucrurile bune care se întâmplă în meseria de polițist, adică oamenii care muncesc din pasiune și care și-au dedicat viață acestei uniforme…

Nu este nevoie de Armată pe stradă, nu e datoria ei. Poate să vină și Infanteria Stelară pe străzile noastre și nu vor face mare brânză atâta timp cât marii șefi se întrețin cu interlopii sau pupă pantofii politicienilor ca să-și țină scaunul, că să-și continuie afacerile… Din păcate asistăm la proliferarea unei structuri […] asemănătoare Cosei Nostra, care se întinde de la cei din stradă până la cei din birouri, până la cei „aleși” să ne conducă spre un viitor mai prosper, spre o viață mai bună…

Personal mi-aș face datoria și în izmene, atâta timp cât am o lege bună care mă apară și-i apără pe oamenii cinstiți, care îmi acordă autoritate și mă susține în aplicarea ei… Adevărată problema este că nu se vrea! „Divide et impera” este parola de ordine în această țară și va mai fi atâta timp cât noi acceptăm”

Câtă dreptate avea! Și în Armată, și în Poliție, și în Jandarmerie sunt oameni cinstiți care doresc să-și apere Patria și Neamul, dar sunt și multe lepre care duc Țara spre distrugere.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*