Din momentul în care SRI a fost expus public, prin inserarea lui ca beneficiar în PNRR, ar fi trebuit să-și înceteze activitatea! Să devină, eventual, un simplu mecanism, instrument, chiar și „paravan”, în procesul de digitalizare a țării… Iar toate competențele pe seama securității naționale trebuiau transferate altor structuri, ce nu s-au lăsat „decopertate”, pentru că nu mai vorbim nici măcar de o simplă deconspirare, ci de o mutare voită, cu bagaje cu tot, pe listele de intruziune a Europei, sub motivația verificării modului de aplicare al PNRR -ului, în instituțiile noastre naționale. Și nu doar în numeroasele instituții și agenții „civile” implicate în procesul, întru’ veșnică tergiversare, al digitalizării țării, dar acum, iată, și în cele de securitate…
În mod cert, procesul de digitalizare a ministerelor și instituțiilor țării, pentru a face rost de banii necesari, trebuia inclus în PNRR. Dar nu avea ce să caute acolo „listarea” unor structuri secrete! Pentru că, în orice țară normală la cap, aceste instituții nu sunt bugetate prin mecanisme vizibile oricui, prin criterii de „eligibilitate” și de verificare a modului de cheltuire a banilor aflate la îndemâna Europei. De finanțarea lor se ocupă strict guvernele, prin mecanisme ce rămân, ca nivel de „transparentizare”, exclusiv în competența statului respectiv, chiar și în ceea ce privește cheltuirea banilor primiți, existând pentru acest lucru, ca audit financiar, comisiile parlamentare de specialitate.
Și nu, problema nu este că SRI, prin inserarea în cadrul de aplicare al PNRR pe segmentul digitalizării instituțiilor publice, ar putea avea acces la datele de conținut din viitorul „cloud” guvernamental, ce va cuprinde peste 60 de instituții. Pentru că este firesc să aibă acces la acele informații, fiind vorba de datele, emailurile, corespondențele dintre instituțiile statului, nu dintre entități private. Dar discuția publică este intenționat dusă în această direcție pentru a distrage atenția de la adevărata crimă de protejare a țării, prin expunerea SRI într-un mecanism european.
Iar lucrurile nu au fost făcute la întâmplare… Este tot mai clar o acțiune țintită pentru a asigura „desfacerea” ultimelor bariere ale țării… Pentru că, dacă în PNRR ar fi fost trecute drept beneficiare instituțiile implicate în digitalizare, toate la pachet sau un „hub” constituit din prea multele agenții ce se încalecă pe atribuțiile primite (primite pentru a crea sinecuri după sinecuri și care, iată, acum își arată fața hidoasă a vulnerabilizării instituțiile Satului Român, pe care nici un serviciu nu s-a îngrijit să-l semnaleze), viitoarele ingerințe ale Europei, pentru a verific modul de cheltuire al banilor, nu ar fi reprezentat o posibilă vulnerabilizate în extragerea mai mult decât a unor simple date.
Acum înțelegem îndârjirea autorităților noastre de a solicita acele revizuiri minim necesare în cadrul PNRR… Pentru că aceste portițe, „sigilate” într-un cadru-acord european, nu au fost puse acolo fără achitarea unor plăți către cei ce le-au pus la dispoziție… De la guvernanți, la angajații de prin ministerele implicate, dar și la clicile pe zone de interes din spatele acoperit politic și cvasi politic…
Iar ultimele „bariere” nu vor fi desfăcute delicat… Ci smulse, „a priori”, precum sloganul SRI -ului, până la expunerea totală a țării. Pe sistemul de pensii, pe intabularea prin satelit a terenurilor, pe felul de activitate a tuturor instituțiilor statului într-un nod central care, în loc să asigure protejarea datelor cetățenilor, va fi doar un ghem cu zeci de capete din care feluriți venetici, deja predictibili, vor deșira ceea ce îi interesează pentru a-și finaliza „parcursurile” pe care foile oficiale de „aquis” al României, dar și acest PNRR al vulnerabilizării noastre, le-au bătătorit…
Lasă un răspuns