Actorul Dorin Eugen Ionescu, premiat în cadrul Galei UNITER

Pe 9 mai 2016, aproape 500 de actori, regizori, scenografi, critici de teatru și alți invitați speciali au participat, timp de patru ore, la Gala UNITER, în spațiul generos al unei bijuterii arhitecturale, respectiv Teatrul Regina Maria din Oradea. Clădirea emblematică, fiind inclusă în patrimoniu arhitectural, a fost restaurată recent, revenind la splendoarea sa inițială. La acest eveniment cultural de marcă Casa Regală a României a fost reprezentată de Principesa Maria. Printre numeroasele și valoroasele premii acordate, doi actori au fost premiaţi de către British Council, cu „Premiul pentru interpretarea originală a creației shakespeariene, în cadrul audiției naționale Shakespeare 400”.

Astfel, tinerii actori Alexandra Rădescu și Dorin Eugen Ionescu, au primit tradiţionalul premiu oferit la fiecare ediţie a Galei Premiilor UNITER încă din anul 1998. Această competiție îşi propune să provoace tinerii actori să-l recitească pe Shakespeare şi să-l inventeze scenic în scurte momente de spectacol. Cele două recitaluri premiate vor intra în curând și în repertoriul de la Sala Mică a Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti, spre a putea fi vizionate și de publicul larg. Frumoasele cuvinte de mulțumire ale tânărului actor Dorin Eugen Ionescu de la primirea acestui premiu deosebit s-au îndreptat și către facultatea pe care a urmat-o, dar și către dascălii săi dragi. Cu bucurie în suflet am primit această minunată veste toți cei care îl cunoaștem atât de bine pe Dodo, așa cum îl alintam noi la clasă. Născut pe 14 iulie 1984, în Bucureşti, Dorin Eugen Ionescu a absolvit în anul 2007 Facultatea de Teatru a Universitatii Spiru Haret, clasa prof. univ. Lucia Mureşan, Lector univ. dr. George Grigore.

Fire deschisă şi foarte prietenoasă, Dorin Eugen Ionescu se ocupă în prezent cu promovarea formelor de comunicare prin mişcare şi susţine ateliere de improvizaţie teatrală de peste nouă ani. În timpul cât a studiat în cadrul Facultății de Teatru din cadrul Universităţii Spiru Haret, a interpretat o seamă de personaje importante, precum: „Ion” din „Aceşti îngeri trişti“ de D.R. Popescu, „Richard” din „Tinereţe bat-o vina“ de Eugene O’Neill, „Valentin” din „Doi tineri din Verona“ de Wiliam Shakespeare, „Puck” din „Visul unei nopţi de vară“ de Wiliam Shakespeare, „Grumio” din „Îmblânzirea scorpiei“ de Wiliam Shakespeare, „Claudio” din „Măsură pentru măsură“ de Wiliam Shakespeare, „Silvius” din „Cum vă place“ de William Shakespeare, „Mozart” din „Mozart şi Salieri“ de Puşkin, „Podkolesin” din „Căsătoria“ de Gogol. Spectacolele în care a apărut şi roluri interpretate pe scena profesionistă de teatru sunt următoarele: „Cântăreaţa cheală“ de Eugen Ionescu, rol: Căpitanul de pompieri (primind Premiul pentru cel mai bun rol secundar masculin în cadrul Festivalului de teatru studentesc Hyperion 2007; producţie „Universitatea Spiru Haret” 2007); „Moştenirea“ de Marivaux, rol: Lepin (spectacol selectat şi prezentat în Gala tânărului actor Hop 2007, sectiunea grup, primind Premiul Publicului – Producţie „Universitatea Spiru Haret” 2007), „Caligula“ de Albert Camus, adaptare de Dorin Eugen Ionescu, regia Alina Csurok, rolul-Caligula, 2007-2008); „Showbiz“ – spectacol de Dorin Eugen Ionescu, 2008-2009, Teatrul Nottara, în 2010 jucat la Centrul Cultural pentru UNESCO-Nicolae Bălcescu; „Pietonul aerului“- spectacol coregrafie semnat de Georgiana Bobocel, rol-Beranger, Productie UNATC, 2008), „1+1=1“-spectacol de coregrafie semnat de Cristina Lilienfeld (Producţie UNATC 2008); „Apa de Havel“- de Matei Vişniec, rol-Sinucigaşul – spectacol independent, 2008 (primind Premiul Timică la Gala Tânărului Actor HOP de la Mangalia – 2008); „Dragoste în stil american“ – de Murray Schisgal, rol: Milt Manville (2010); „Nevestele vesele din Windsor“ de William Shakespeare, regia Alexandru Tocilescu, rol Slender (Teatrul Metropolis-2011), etc. Dorind să se perfecţioneze în zona expresivităţii şi a improvizaţiei, Dorin Eugen Ionescu a participat la nenumărate workshop-uri, atât în ţară, cât şi în străinătate: „Improvizaţie” (condus de Scott Johnsto; Teatrul Odeon; 2005), „Real time composition” (condus de Martin Sonderkamp; Centrul Naţional al Dansului; 2006), „Contact Improvisation” (profesori Mirva Makinen, Hilde Rustad, Transcontact Cluj; 2007), „Alteritate” (Florin Fieroiu; Mangalia; 2007, 2008), „Dans contemporan” (Osman Khelili; Centrul Naţional al Dansului; 2007), „Meisner, Chekhov, Buica – o abordare contemporană a Artei Actorului” (susţinut de Eugene Buica; Teatrul Fără Frontiere/CNDB-2008), „Contact Improvisation” (profesori Ray Chung, Jess Curtis; Transcontact Cluj; 2008), „Viewpoints Trening” (profesor Rich Brown; Teatrul Fără Frontiere/CNDB-2008), „Bridge Project” (Richard Foreman, Sophie Haviland; în cadrul Festivalului Naţional de Teatru, 2008), „Axis Syllabus sau Tehnica dansului contemporan” (Kira Kirsch-Schwelle7; Berlin; 2009), „Rasa Boxes” (Kerry Glamsch; Teatrul Fără Frontiere/CNDB; Bucureşti; 2009), „Practical Aesthetics” (Kerry Glamsch; Teatrul Fără Frontiere/CNDB, Bucureşti; 2009), ”Contact Improvisation” (profesori Charley Morissey, Nicolas Valenti; Transcontact Cluj; 2009 şi Martin Keogh-Budapesta 2009), „Viewpoints Advanced” (profesor Rich Brown, Teatrul Fără Frontiere/CNDB-2009 şi Eugene Buica; Studioul Anahata, decembrie 2009), „Contact-Improvisation” (Konstantinos Mihos-CNDB-2009), „Contact-Improvisation-Dans contemporan” (Mirva Makinen, Gabriel Forestieri, Trinidad Martinez, Kathryn Crick, Jennifer-Lynn Crawford  – Contact Meets Contemporary -Gottingen-Germania-2010), „Voice&Rhythm” (Charmaine Leblanc-ImpulsTanz-Viena-2010), „Jazz Dance” (Salim Gauwloos-ImpulsTanz-Viena-2010), „Viewpoints&Suzuki” (Rich Brown; Teatrul Fără Frontiere; Târgu Mureş; 2010), „Improvizaţie” (David Zambrano-Schwelle7, Berlin, 2011), „Academia Itinerantă” (Andrei Şerban-Ipoteşti/T.N.B./I.C.R.-2011), „Performance-Do yourself a favor” (Ivo Dimtchev- ImPulsTanz-Viena-2011), „Modern Technique” (Joe Alegado- ImPulsTanz-Viena-2011), „Powerful & Fragile” (Iñaki Azpillaga- ImPulsTanz-Viena-2011), „Clown şi Melodramă” (Gabriel Quinn Bauriedel-Teatrul Fără Frontiere/ Teatrul Anton Pann-Râmnicu Vâlcea, 2011).

Dorin Eugen Ionescu îşi motivează activitatea prezentă prin aceea că promovează cursurile de actorie ce ajută doritorii la o mai mare încredere în sine, la dezinhibare şi la stimularea creativității, socializare, munca în echipă, autocunoaştere, spontaneitate şi comunicare, dar îi poate ajuta și la crearea unui personaj dintr-o piesă de teatru. Partea de improvizaţie din cursul susţinut la Creativ Art este unul dintre cele mai utile instrumente pentru eliberarea de blocaje şi inhibiţii, asigurând deschiderea psihică necesară procesului pe care arta actorului o presupune. Improvizaţia este mijlocul prin care se ajunge la descoperirea calităţilor naturale, la activarea bucuriei jocului şi a capacităţii de implicare, precum şi la dezvoltarea armonioasă a structurii aptitudinilor scenice. Cursul include exerciţii senzoriale, de ritm, de atenţie, de încredere, de concentrare, de memorie, de imaginaţie, de  relaxare, de autocunoaştere, de orientare, de localizare etc. În afară de improvizaţie, participanţii pot face şi cursuri de dicţie. Exerciţiile de dicţie vor fi susţinute de cele de respiraţie, deoarece respiraţia stă la baza vorbirii, aşa precum dicţia stă la baza rostirii. O alta parte importantă a cursului este mişcarea scenică. Cursanţii fac diferite exerciţii de mers, de amplasare în spatiu şi de folosire a acestuia, atât individual, cât şi în grup. Pe parcursul cursului sunt introduse exerciţii de mişcare şi de dans. Ce urmează apoi este crearea unui spectacol în care fiecare cursant va interpreta un personaj dintr-o piesă de teatru. Toate aceste cursuri sunt ţinute de actorul Dorin Eugen Ionescu, cel ce are o experienţă pedagogică de opt ani. Cu aceşti cursanţi, absolventul nostru, cel ce ţi-a însuşit foarte bine partea pedagogică din procesul educativ, a participat cu rezultate remarcabile la numeroase festivaluri de teatru pentru profesionişti şi amatori. Dintre trupele create de el putem menţiona: Trupa de teatru „Art EveryWhere” din Colegiul Naţional Iulia Haşdeu (cu piesa „Poveşti de adormit copii spuse corect politic” de James Finn Garner), Trupa de teatru „Shakespeare” din Colegiul Naţional Sfântul Sava (cu piesa „Îndrăgostiţii” după „Visul unei nopţi de vară” de William Shakespeare) şi „Trupa fără nume” din Liceul Teoretic „Dante Alighieri” (cu piesa „Nunta lui Figaro” de Pierre de Beaumarchais). Urmând paşii maeştrilor pe care i-a avut profesori la Facultatea de Teatru din cadrul Universităţii Spiru Haret din Bucureşti, Dorin Eugen Ionescu, prin multitudinea de work-shopuri şi de cursuri de specializarea pe care le-a urmat, a devenit la rândul său un pedagog de şcoală teatrală nouă, alegând calea exprimării teatrale prin dans. Îl puteţi vedea în spectacolele sale de la Centrul Naţional al Dansului, de la Teatrul Metropolis, de la Teatrul de Artă sau de la Teatrul Nottara din Bucureşti. Felicitări pentru pasiunea pe care o pune în tot ceea ce face!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*