Dacă tot suntem în secolul universului virtual, când orice informație se află „la un click distanță”, oamenii își doresc să cunoască mai multe și astfel accesează siturile de specialitate aflate la îndemână. De asemenea, călătoriile și destinațiile de vacanță sunt căutate asiduu. Google – cel care ne oferă contactul cu întreaga planetă – și-a anunțat câștigătorii celei de-a treia ediții a „Recenziei de Aur” (ediția 2023), acesta fiind un proiect anual prin care premiază cele mai apreciate destinații turistice de pe Google Maps. Surpriza plăcută pentru noi a fost faptul că, pentru ediția de anul acesta, Google a premiat cu „Recenzia de Aur” nouă castele și cetăți din România, din fiecare regiune a ţării. Acestea au fost: Cetatea Alba-Carolina, din Alba Iulia (Transilvania); Cetatea de Scaun a Sucevei, din Suceava (Bucovina); Cetatea Medievală Enisala, din Enisala (Dobrogea); Cetatea Medievală a Severinului, din Drobeta-Turnu Severin (Oltenia); Cetatea Oradea, din Oradea (Crișana); Castelul Károlyi, din orașul Carei (Maramureș); Bastionul Maria Theresia, din Timișoara (Banat); Castelul Peleș, din Sinaia (Muntenia); Palatul Culturii, din Iași (Moldova).
Cum au fost stabiliți câștigătorii? Pentru analiză, au fost selectate destinațiile cu un profil verificat şi actualizat în Google Profilul Companiei, din categoriile castele, palate, cetăţi şi fortăreţe. Câştigătorul din fiecare regiune istorică a României a fost destinația cea mai apreciată din aceste categorii, respectiv cea care a avut cel mai mare număr de recenzii pe Google Maps în regiunea sa (minim o mie de recenzii) şi un rating de peste 4,5 stele. „Pe Google Maps se găsesc mii de recenzii de calitate, iar adeseori turiştii se inspiră din ele înainte de a decide să viziteze un obiectiv turistic. Mai mult, cele mai noi funcţii AI din Google Maps, precum Immersive View, Rute Ecologice, sau Google Lens, îi pot ajuta pe turişti să se orienteze mai bine în călătoria lor printr-un oraş nou, din ţară sau străinătate, sau să descopere monumente istorice excepţionale.
De altfel, castelele şi cetăţile sunt obiective turistice importante şi ne-am bucura ca prin Recenzia de Aur, cât şi prin Google Maps să reuşim să aducem o mai mare vizibilitate asupra monumentelor istorice din România”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Director Google România. Castelele şi alte obiecte istorice sunt unele dintre cele mai bine cotate atracţii evaluate de utilizatori pe Google Maps. Astfel, proiectul Google Recenzia de Aur şi-a propus ca anul acesta să facă vizibile cele mai apreciate monumente istorice din CEE (Europa Centrală şi de Est) pe Google Maps. Selecţia include, pe lângă România, şi alte ţări precum Polonia, Republica Cehă, Slovacia şi Croaţia. Astfel crește posibilitatea ca turismul să se dezvolte, iar numărul de călători ce afluesc prin România să fie din ce în ce mai mare. Veniți în România, pentru că aveți ce vedea și ce afla! (G.V.G.)
Lasă un răspuns