România Iohannizată

După revoluție, România a fost în toate felurile călărită și bântuită, am avut România confiscată (confiscarea revoluției), România disidentă (a așa-zișilor dizidenți), România blestemată, băgată în debara (de amartaloiul Patahârbici), România fecalizată (de alde Gigi Fecali), România bășinizată, România pleșcoită (a fomeilor din popor, gen Nuți din Pleșcoi – Vasilica – Șoșoacă), România semianalfabeților cu internet, România mântuită (de Catedrala Mântuirii Neamului), iar președintele Iohannis ne-a cucerit cu România Lucrului Bine Făcut, iar când a văzut că nu se poate face și binele este tot ne-făcut și desfăcut, a găsit o altă soluție, i-a zis „România educată”!

Păi da, monșer, cum să faci bine un lucru, să fie trainic, valoros, fără educațiune?

Asta rimează cu gonflările de la Festivalul „George Enescu”, care au avut deviza „România contează”!

Contează pe dracu’!, zice poporul educat. Sau poate cel ne-educat. Iohannis este ca ursul din pădure, care iese din scorbură, Mor, Mor, caută miere și nu găsește. De ce nu găsește? Fiindcă România nu este educată. Ia s-o educ eu să facă miere!

Dar cum s-o mai educi, frate, când albinele sunt plecate la cules de sparanghel, când stuparul lui Dumnezeu este plecat în stele? Vrei să-ți traduc? NU poți educa pe nimeni. Înainte de a scoate pe gură acest Mor, Mor, cu România educată, tebuia să te întrebi, dar unde-i stuparul? Cine o va educa? Unde sunt învățătorii? Mulți au murit, alții au fugit în țări mai calde, iar cei rămași au uitat alfabetul. Cine îi învață acum pe învățători?

Asta era întrebarea la care Mor, Mor, trebuia mai întâi să răspundă.

Iohannis se plimbă pe la Bruxelles și primește câte o sarcină sau câte o idee, să spună cutare sau cutare. Idei mari, extraordinare. Cum a fost ideea că România încă nu este un stat de drept, România este un stat anacronic, care trebuie schimbat din rădăcini. O reformă radicală va schimba statul birocratic. A ieșit Mor, Mor din bârlog, a aruncat această idee de la tribună, a auzit-o și godăcel, dar în aceeași clipă ea s-a stins. Nu s-a făcut nimic. Ce a făcut Iohannis să schimbe statul de ne-drept existent? Nimic. Dar a spus-o, să se consemneze că a spus-o!

Sau povestea cu fondurile europene. Ne-a anumțat că România a primit de la UE, pentru ieșirea din criza pandemică, peste 100 de miliarde de euro. Dar cu condiția, spunea tot el, „să ne mișcăm rapid”. Poate cu rapidul de Mangalia! Cine a mai auzit de vreo mișcare pe linia investițiilor, cine știe ce s-a făcut cu cele 100 de miliarde de euro?!! Cine le-o fi înghițit? Balaurul din pușcărie?…

La astfel de anunțuri, de programe enunțiative, inițiatorul Lucrului Bine Făcut este campion, campion la desfăcătoșenii!

De 30 de ani tot oferim soluții lui Marga, Andronescu sau Anisie, căreia le-am trimis din America memorii, iar anul trecut i-am trimis d-nei Anisie un memoriu special propunându-i Serviciul de consultanță, o idee vitală pentru învățământul românesc, pentru a face punți cu cel occidental, text care se află și în cartea CORONA LISA, fiindcă, înainte de toate, România suferă de o criză de comunicare.

Apoi nu mai vorbesc despre manualele făcute anume pentru reforma învățământului și date lui Pricopie, care începuse să facă ceva, la școala „Jean Monet”, și l-au mazilit! Știe Iohannis ceva despre aceste manuale? Nimic din ce-am propus din interiorul meseriei de profesor, pe care am practicat-o și la licee, și la universități (clasa de regie la „Hypeion”), nu a contat, nu a fost preluat. Am propus idei simple, după metodele învățământului american, pe care le-am cunoscut la fața locului, dar d-na Anisie nu m-a onorat nici cu un răspuns. Apoi am căutat insistent să aflu cine sunt autorii de manuale școlare?, cum se fac aceste manuale?, vezi golgota acestui răspuns tot în cartea pandemică.

Ce legătură există între putere și profesioniștii din țară, oamenii comeptenți din diferite domenii? Există vreo una? Există vreun dialog între oamenii de decizie și adevărații profesioniști? NU există. Cel puțin eu nu am putut găsi nici o posibilitate de dialog cu miniștrii educației sau ai Românilor de Pretiutindeni. Nu o dată am spus că, înainte a de fi capabili să facă o reformă a învățământului, acești miniștri ar trebui să fie educați. Educația trebuie să înceapă cu ei.

D-le președinte, să știți că România celor 6, 5 la sută care citresc este educată. Adică elita țării. Ea, împreună cu poporul tăcut, formează România profundă, pe care dvs nu o cunoașteți, fiindcă trăiți, ca toată clasa politică, o criză de comunicare. Aveți adresă pe internet, v-am trimis atâtea mesaje-soluții, nici măcar secretarii dvs nu se deranjează să scrie un OK de primire. Acum vreo cinci ani, i-am dat un mesaj lui Trump, când tocmai candida la președinția SUA. Și acum, când el nu mai e președinte, primesc semnale de la staff-ul lui. Comunicarea este esențială într-o politică de conducere. România educată de care vă vorbesc este doldora de idei, de soluții, dar nu are cui să le dea, nu are cu cine să comunice. Poți să fii genial, să ai idei revoluționare, mori cu ele, aici te lovești de un zid al necomunicării mai tare ca Zidul Berlinului.

Am scos CHARTA MORALIA, un vis vechi al lui Brâncuși, un dicționar al moralei pe bază de paremii, care lipsea din biblioteca poporului român. Am vrut să o duc d-lui Orban, pe cînd era prim-minstru, dar mi s-a închis ușa în nas, cică pe timpul pandemiei premierul nu acordă audiențe. Nu voiam nici o audiență, voiam să-i dau ce-i lipsește, ce lipsește clasei politice, Morala.

La fel s-a întâmplat și cu volumul CORONA LISA, un document al pandemiei, foarte folositor guvernanților, celor care ne măsluiesc viața cu restricții. S-a folosit vreun Ara Făt Frumos de ea? A ieșit cumva Mor, Mor din bârlog să o cumpere?  De când n-a mai pășit vreun guvernant sau parlamentar într-o librărie să cumpere o carte? Ei vor să facă educație fără carte?

Ce spunți, d-le președinte? Nu vreți să faceți un test cu ei? Soluții privind criza pădurilor, a defrișărilor, am găsit la oamenii simpli, ca Adrian Opriș, un meșter frigotehnist, plin de idei, dar nu are cui să le transmită. Îi dau aici adresa, www.reparatii-frigidere.com, poate staff-ul dvs ia legătura cu el, să vi le transmită. Sau poate aveți nevoie să vă repare frigiderul, un meșter ca el nu are președinția. Este un om modest, simplu, dar educat, mobilat la minte, deschis, cu o mare experiență în comunicarea cu oamenii, prin meseria pe care o are.

Deunăzi, l-am întrebat, dacă ar fi președintele României, ce ar face? În primul rând aș face, mi-a răspuns el, un Grup de comunicare, ca să existe o comunicare între factorii de decizie și popor și oamenii educați care au idei și care vor să ajute mersul înainte și bun al țării. Altfel, fără comunicare, idei și soluții bune se pierd, se duc pe Apa Sâmbetei.

Indiscutabil, România educată ar trebui să înceapă cu Iohannis, el să fie primul educat, să învețe să dialogheze, să învețe să răspundă la un memoriu atunci când un cetățean român i-l trimite pe adresa sa de internet! Altfel, să șteargă adresa. Fără dialog, România lui Iohannis nu va fi niciodată educată. Totul se va stinge așa cum a fost la început, foc de paie în vânt.

Este sigur că el ne va mai spune multe astfel de minuni enunțiative până își termină mandatul. Dar cine îl mai crede?

– Ai făcut tu vreo stănoagă?, îl întreabă Moromete de pe prispa casei, când îl vede pe Klaus cum trece mândru pe uliță. Tu ești bun, mă, numai de Mor, Mor, să joci la nunți!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*