Au început lucrările la cel mai lung din ţară şi al treilea din Europa

Iată că nu avem parte numai de vorbe, iar cel mai scump pod din istoria României chiar începe să fie construit; buldozerele au intrat pe teren și au început defrișările. Podul peste Dunăre de la Brăila, care va lega Moldova şi Muntenia de Dobrogea (în special de Tulcea şi de Deltă), va costa circa 500 de milioane de euro şi va fi gata în trei ani. Contractul de proiectare şi execuţie a podului a fost atribuit în urmă cu un an asocierii dintre firmele Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia). A început deja pregătirea terenului pe care se va construi podul de peste Dunăre, care va lega Brăila şi Galaţiul de Tulcea. Direcţia Silvică Tulcea a dat startul defrişărilor de pe malul dobrogean, autorizând defrişarea vegetaţiei forestiere de pe culoarul de expropriere a investiţiei „Pod peste Dunăre în zona Brăila”, pe malul judeţului Tulcea. Evident, este o defrişare legal aprobată, prin Ordin al Ministrului Apelor şi Pădurilor (Nr. 1166/07.12.2018). În câteva zile va fi exploatată masa lemnoasă, iar amplasamentul va fi predat către CNAIR, liber de sarcini pentru etapele ulterioare edificării acestui obiectiv mult-aşteptat de către toţi locuitorii judeţului nostru. Ministerul Transporturilor a emis miercuri, 19 decembrie, autorizaţia de începere a lucrărilor de construire la infrastructura podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila. Cu o lungime o lungime totală de 1.975 de metri, acesta va fi cel mai lung pod din ţară şi al treilea din Europa.

Amplasamentul podului este situat la km fluvial 165+800 (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina), peste fluviul Dunărea în zona Brăila, pe teritoriul administrativ al localităţilor Brăila şi Vădeni, aparţinând judeţului Brăila şi pe teritoriul administrativ al localităţilor Smârdan şi Jijila, aparţinând judeţului Tulcea.

Lucrările la acest obiectiv de investiţii presupun mai multe etape. În această primă etapă se vor executa cele două turnuri ale podului, pe malul Dunării (fundaţii şi elevaţii), în zona judeţelor Tulcea şi Brăila, precum şi primele lucrări la zona de ancoraj a podului, situată în judeţul Tulcea. Acestea reprezintă partea cea mai importantă a infrastructurii podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila pentru că de cele două turnuri de susţinere se va lega toată suprastructura podului. Lungimea totală a podului de la Brăila este de 1974 m cu o deschidere centrală de  1120 m şi două deschideri laterale de 489 m şi, respectiv, 364 m. Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA este 139.541.150 lei. Durata de execuţie prevăzută în autorizaţie este 17 luni de la data începerii efective a lucrărilor. Sperăm să se respecte termenele anunțate și cât de curând să putem trece „în viteză” pe acest pod, legând zonele istorice ale României și susținând astfel turismul și economia. (G.V.G.)

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*