„Fake news”-ul de partid și vulnerabilizarea instituțională a țării

De fapt, mesajul dat de CExN PSD-ului nu a fost acela de a restrânge drepturile noului premier… De a-l „aviza” despre felul în care va trebui să se subordoneze partidului… Pentru că nu avea nevoie să dea un astfel de „avertisment”, cel puțin nu în cazul celui mai supus premier pe care l-ar fi putut avea vreodată PSD-ul!

Mesajul a fost mult mai de forță… Pe două paliere. În primul rând, pentru a mai știrbi din notorietatea serviciilor de informații, aruncând un „fake news” de partid, acela că SRI ar da avize despre fiecare ministru (!), cu insinuarea că instituția face acest lucru cum vrea ea, iar în al doilea rând, cu bătaie ceva mai lungă, pentru a mai deșuruba un drept al președintelui.

Și suntem în fața unui Abuz de partid împletit cu o evidentă răspândire de informații false… Pentru care „miezul” politic executiv al PSD nu va răspunde, neexistând un abuz de putere de… partid, chiar dacă acesta este evident, prin faptul că brațul politic vrea să ia locul brațului justiției, dar să dea deoparte și orice noțiune de suprapunere, încălecare sau conflict instituțional direct.

Or, ar trebui tras la răspundere PSD pentru răspândirea de informații false și prejudicierea voită a imaginii unei instituții de securitate? Evident! Dar nu (mai) avem instrumentele legale.

Și chiar dacă PSD s-a poziționat violent în punctul de generare a unor mari vulnerabilități la adresa stabilității instituțiilor, cu derapaje violente spre afectarea securității naționale, nu putem să-i dăm nici măcar un „aviz negativ”. Poate doar mult prea târziu, pentru evoluția țării, la urne, la următoarele alegeri… Iar acum înțelegem și mai bine că am avut o șansă, dar am ratat-o…

Așadar, CExN PSD-ului a încercat să astupe gura târgului, nu cu o minciună sfruntată, ci printr-un atac mizerabil la rolul și rostul SRI. Pentru că, ieșind public printr-unul dintre argați să anunțe triumfal că Partidul a decis ca premierul nominalizat să nu mai ceară de acum înainte avize de la SRI pentru miniștrii propuși, poziționarea a fost între un „fake news” voit, pentru că SRI nu a dat niciodată „avize” pentru numirea unui ministru (ar fi fost bine, chiar dacă i s-ar fi supralicitat locul ca putere în stat, dar măcar nu am fi avut atâtea cozi de topor și trădători la nivel de guverne, ministere, agenții!), ci a oferit informații doar când i s-a solicitat.

Sigur, bătaia mai lungă a CExN PSD vizează destructurare activității SRI dincolo de eventuala solicitare de informații care putea veni de la premier. Pentru că se pregătește a doua priponire a instituției, prin blocarea posibilității acesteia de a furniza de la sine informații către Parchetul General ori alte structuri, în cazul unor personaje cu mari probleme a căror numire creează vulnerabilități.

PSD forțează, de fapt, atât subordonarea politică a SRI, fiind de așteptat să născocească o modificare legislativă prin care să aibă dreptul de a-și exercita activitatea doar în măsura acordului… CExN al PSD, asemenea premierului care va propune drept miniștri doar ce i se va permite de la partid, o restrângere a posibilităților care copiază gravele probleme electorale postdecembriste, în care am fost limitați în posibilitățile reale de  alegere din cauza filtrelor de partid care generau numele pentru liste.

Apoi, va urma atacul final la drepturile președintelui. Care a fost scos rând pe rând dintr-o serie de numiri de șefi de instituții cu scopul precis de a-i fi eludat și dreptul de a lucra cu SRI după interesul țării.

Căci, într-adevăr, deși la acest moment premierul nominalizat a fost văduvit de dreptul, nu de a cere avize, cum s-a titrat în „fake news” -ul de partid, ci de a primi informații despre fiecare om cu care va lucra, președintele are încă posibilitatea de a cere SRI -ului, când va primi lista cu miniștri, informații despre cei propuși. De la cele deja „banale”, precum dubla cetățenie, la cele vizând activitățile de „lobby” anterioare, ca pioni ai unor cercuri și clici de interese.

Probabil, PSD gândește un sistem în care SRI să fie transformat, dintr-un serviciu în slujba poporului, într-un aliniat la ordinele de partid, o instituție „reformată” care să nu se mai ocupe de numele grele, ci, poate aidoma fostei Securități, să își ia rolul de big-brother la dispoziția partidului…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*