Născută pe 15.07.1987, la Bucureşti, tânăra actriţă Gabriela Marin este cea pe care o puteţi vedea aproape săptămânal în cadrul echipei emisiunii „Cronica Cârcotaşilor”. Ea a absolvit în anul 2009 Facultatea de Teatru a Universităţii Spiru Haret, la specializarea Artele spectaculului (Actorie), clasa profesorilor Lucia Mureşan, George Grigore şi Mircea Constantinescu.
Dovedind reale aptitudini artistice, Gabriela Martin s-a evidenţiat din timpul facultăţii prin calităţile sale vocale, exersate şi în cadrul cursurilor de specialitate cu domnii profesori universitari Constantin Gabor şi Marius Ţeicu. O pasiune veritabilă pentru ea a fost şi rămâne şi dansul, motivul fiind probabil practicarea dansului sportiv de performanţă de la frageda vârstă de 8 ani. În timpul facultăţii a mai studiat dansuri „de caracter” (irlandez, menuet, pavană, tarantelă), dar şi dansul clasic (balet) cu profesoara Anca Iorga. Pot spune că adevărata experienţă profesională de scenă a început-o în anul 2009, odată cu montarea spectacolului „Gâlcevile din Chioggia” de Carlo Goldoni, acesta fiind şi spectacolul ei de absolvenţă „Am avut bucuria de a juca această piesă la sala Teatrului Foarte Mic, iar emoţia apariţiei în faţa unui public numeros şi avizat m-a făcut să am emoţii, necunoscute până la cea dată.” avea să îmi declare Gabriela Marin. „După de am susţinut examenul de licenţă, am început în paralel să colaborez cu diverse agenţii de casting, să îmi dedic o parte din timp echipei dragi de la „Cronica Cârcotaşilor” şi să abordez câteva proiecte de teatru independent. Astfel am acceptat să fac parte din distribuţia spectacolului „Legenda unui împărat şi a artei sale”, ce a fost prezentat la Teatrul Nottara, având premiera în anul 2009. Jucând în acest spectacol „Huang Di”, marca Paul Soll, am avut ocazia să învăţ şi un alt stil de dans de caracter şi anume cel chinezesc.” Spectacolul „Legenda unui Împărat şi a Artei sale” a dorit să reînvie trecutul legendar al Imperiului Chinez, şi anume perioada în care a trăit Împăratul Galben. Astfel, au fost redate scenic momente din viaţa complexă de la Curte, cu măiestria oştenilor şi graţia dansatoarelor, cu viaţa în templele taoiste, cu poveşti despre maeştri şi luptători faimoşi, dar şi despre puterea, frumuseţea şi înţelepciunea celor mai de seama femei de la palat. Şi toate acestea ca o expresie a preocupării Împăratului Galben pentru descifrarea misterelor vieţii. În trecutul îndepărtat, Orientul şi mai cu seamă China, a dat naştere multor legende despre împăraţi, eroi şi înţelepţi faimoşi, care au influenţat cultura şi civilizaţia lumii, punând mai presus decât orice puterea spiritului uman. O mare parte a tradiţiei chineze este legată de vremurile când a trăit Împăratul Galben, perioadă în care cultura şi spiritualitatea au cunoscut o mare înflorire. Acest lucru a avut un ecou puternic în întregul Orient şi mai apoi în întreaga lume. Se spune că legendarul Împărat a fost intens preocupat de prosperitatea ţării sale, în acelaşi timp fiind atras de cunoaşterea şi dezlegarea misterelor ascunse ale vieţii umane. El a studiat şi a pus la punct metode practice de cultivare a sănătăţii şi prelungire a vieţii, orientând oamenii către cunoaşterea şi înţelegerea principiilor care guvernează viaţa în general şi întregul univers. Înţelepciunea acelor vremuri a fost cuprinsă în una dintre cele mai valoroase lucrări ale vremii sale din întreaga lume şi anume „Tratatul de Medicină al Împăratului Galben”.
Pentru a putea pătrunde esenţa tradiţiei spirituale a acelor vremuri străvechi, o parte a trupei de artişti a călătorit în mai multe locuri din China, ajungând pâna în Munţii Wudang, unde îşi află originea legendarele arte marţiale specifice Chinei şi locul unde mari înţelepţi din trecut s-au retras pentru a medita asupra misterelor vieţii şi a înţelege adevărata natură a fiinţei umane. „Legenda unui Împărat şi a Artei sale” a adus din trecutul îndepărtat al Chinei un mesaj spiritual şi un îndemn la armonie şi putere, descifrarea învăţăturilor secrete şi a misterului feminin. Prin dans şi muzică, spectacolul s-a evidenţiat ca fiind unic în România, iar reprezentaţiile de la Teatrul Nottara au fost ca o prezentare a trecutului legendar al Chinei, în care s-au împletit tradiţiile spirituale cu originea artelor marţiale inerne, dar şi cu dansul şi graţia celor mai importante femei de la curtea Împăratului Galben. În distribuţie au fost cooptaţi artişti de teatru, dansatori, dar şi sportivi marţiali a căror pasiune comună s-a dovedit a fi istoria Chinei. Paul Soll, realizatorul acestui spectacol exotic s-a impus pe piaţa media din România ca şi promoter al celor mai bine cotaţi DJi şi performeri ai muzicii de clubbing (electro, hip-hop, dance etc.), dar Paul Soll mai înseamnă booking şi management de artişti, producţie de evenimente, consultanţă şi management de club.
Un alt proiect artistic-teatral la care a colaborat Gabriela Marin a fost spectacolul „Paramiza Romanes” ce a fost prezentat și la Teatrul de Comedie din Bucureşti, în cadrul Festivalului „Comedia ţine la TINEri” din anul 2010. „Paramiza Romanes” sau „Poveste Ţigănească”, este un spectacol cu mister, dramă, pasiune, senzualitate şi un strop de umor… O piesă care depăşeşte cu adevărat barierele etnice, un adevărat dialog intercultural. Este o istorie a ţiganilor adevăraţi, dar şi o curajoasă piesă pentru români, pentru că în marea sa majoritate distribuţia aparţine românilor. „Te delo Del viaţa juji….” sau „Să-ţi dea Dumnezeu o viaţă frumoasă…”, spune o replică din spectacolul de teatru „Paramiza Romanes”. Spectacolul în regia lui Ninel Petrache spune povestea unor oameni care trăiesc după legea lor, care caută aprobarea doar celor la fel ca ei şi nu îi interesează ce fac sau gândesc ceilalţi. Ninel Petrache avea să declare: „Prin acest spectacol am vrut să conectez spectatorii la o lume diferită, plină de culoare, senzualitate, sălbăticie şi pasiuni mistuitoare. Povestea unui popor, povestea unor destine…” Timp de o oră cei 12 actori, atât români cât şi romi, redescoperă istoria romilor pentru a înţelege multe din problemele cu care se confruntă această minoritate în ziua de azi; şi ce poate fi mai bun decât discriminarea pozitivă prin artă, pentru că arta vindecă orice prejudecată. Gabriela Marin a mai apărut episodic în serialele de la postul Acasă TV şi Prima TV(„Îngeraşii” şi „Trăsniţii”), de bază fiind colaborarea actuală cu Prima TV în cadrul emisiunii „Cronica cârcotaşilor”, unde face parte din echipa actorilor ce realizează scenetele umoristice ce sunt prezentate în cadrul emisiunii. A particpat şi la proiectul music-hall-ului „Salomeea”, care s-a jucat la Teatrul Masca din Bucureşti, în regia artistică a domnului Răzvan Diaconu (2012). Apoi a urmat un alt proiect la „Godot Cafe Teatru”, unde a apărut în spectacolul cu piesa contemporană „Independence”, scrisă de Lee Blessing şi pusă în scenă, la Bucureşti, în regia Doinei Antohi. Piese urmăreşte drama unei familii din orăşelul Independence, din statul american Iowa. După o absenţă de patru ani, Kess, fiica cea mare, se reîntoarce în casa părintească. Reîntâlnirea cu mama, Evelyn Briggs, şi cu cele două surori mai mici, Jo şi Sherry, se produce într-un moment de criză, în care relaţiile se modifică, iar adevărurile nespuse şi resentimentele ies la lumină. După ce au repetat un an şi jumătate şi au schimbat mai mulţi regizori, Gabriela Marin şi colegele sale de scenă (foste colege şi de facultate), Alexandra Rucsăndrescu, Diana Leonte şi Carolina Vasile au reuşit să finalizeze spectacolul.
Colega Cârcotaşilor de la Prima TV intepretează rolul Sherry în acest proiect şi despre care spune că „este unul dintre cele mai complexe personaje pe care le-am jucat până acum, ca structură interioară. În aparenţă, este o adolescentă care bravează printr-un comportament uşor excentric, însă toată aceasta bravura o foloseşte de fapt ca pe un scut pentru a nu mai fi rănită”. Între timp Gabriela Marin s-a implicat şi în predarea cursurilor de teatru pentru copii, în cadrul Fundaţiei Nadia Comăneci în cadrul Centrului MiniMe. Cursurile de actorie, dicţie şi interpretare, îşi propun să îi ajute pe cei mici să capete încredere în propriile forţe, să devină comunicativi şi deschişi, să îşi poată exprima liber, clar şi coerent gândurile şi emoţiile, să capete o mai mare putere de concentrare, dar şi de control al comportamentului în public. Prin teatru, copiii îşi dezvoltă astfel armonios personalitatea, învaţă să îşi dezvolte imaginaţia, să comunice fără temeri şi să se exprime liber. Cursul coordonat de actriţa Gabriela Marin, a cărei carte de vizită include reprezentaţii pe scenele Teatrului Masca, Godot Cafe Teatru şi Teatrului Arta Bucureşti, precum şi prestări artistice cu firma Hodoronc Tronc – producţie Prima TV, est unul de succes. Gabriela Marin are deja experienţă în lucrul cu copiii, colaborând anterior cu diferite grădiniţe din Bucureşti. La acestă experiență poate fi adăugată și aceea a colaborării cu Teatrul Coquette din capitală, unde apare alături de actorii Mihai Căpățână și Rucsandra Bălașu în spectacolul „Regatul de gheață”, inspirit din celebrul film de animație „Frozen”, cu o regie și scenariu semnate de Celina Nițu.
Actriţa Gabriela Marin, vă aşteaptă în fiecare miercuri să deschideţi televizoarele pe Prima TV, la „Cronica Cârcotaţilor”, dar vă invită şi să îi fiţi alături la spectacolele de teatru în care joacă, spre a vă delecta cu momente unice spectaculare. Întrebând-o cum se simte pe scenă, ca actriţă, ea mi-a răspuns cu nonşalanţă: „Da. Mă simt minunat şi simt că zbor! Adică „I can fly!”„…
Cronica Carcotasuilor?O impostura vorbita acultural si oneros si rautacios pe la asa zisa Televiziune Romana.Nu trebue sa fii actor cu acte sa te poti desfasura intr-o asemenea tarata,pleava,neghina.Aceasta asa zis cronica aduce un rau imens Romaniei.