Cârpa secuiască – steag „publicitar” autonomist!

„Greșeala” a fost a Tribunalului Bihor care, în loc să interzică definitiv steagul secuiesc, folosit drept „drapel”, și pe care îl putea asocia simbolurilor revizioniste și extremiste, l-a declarat steag publicitar! O greșeală care, nu numai că a deschis posibilitatea preluării, fie și ca material publicitar, cu plata taxelor locale aferente, de către autoritățile locale a oricărui simbol publicitar privat, evident, invocând interesele de reprezentare „comercială”, dar a ridicat și capacul cutiei cu steaguri publicitar autonomiste.

În fapt, a făcut posibilă afișarea acestor cârpe, grație legii privind promovarea publicitară! În acest fel, oricine poate afișa (aproape) orice, atâta timp cât nu se încadrează în segmentul materialelor extremiste, evident, plătind taxe de publicitate. Adică, încă un pas înainte spre federalizarea României, iată și pe cale publicitară! Or, nu trăim vremuri anedoctice?! Să ne vindem țara, practic, la mica publicitate secuiască!

Și suntem într-un moment în care limita dintre nesupunerea civică, neîncriminată de Codul penal atâta timp cât nu se manifestă prin violență, și acțiunile îndreptate împotriva ordinii constituționale este tot mai subțire. Iar invadarea României cu mesaje publicitare autonomiste, producerea de materiale de campanie publicitară și lansarea de discursuri, tot ca materiale publicitare, nu mai este o chestiune de lungă durată.

Iar toate acestea în condițiile în care contextul european ar fi permis Statului Român să pună opreliște tuturor formelor de nesupunere civică aflate încă în limita legalului atât timp cât nu sunt violente.

În Franța, după valul de atentate și în contextul amenințărilor, s-a trecut imediat la o limitare a drepturilor cetățenești. În România, deși am avut, nu doar o amenințare verbală, ci s-a demonstrat existența unue intenții teroriste pe 1 Decembrie, dejucată de SRI, s-a permis desfășurarea mitingurilor maghiare de susținere a unui terorist. Este adevărat, neviolente, din fericire, încadrându-se astfel în capitolul nesupunerii civice neîncriminate de Codul penal. Dar ar fi fost atât de simplu ca astfel de acțiuni de susținere să fie interzise în contextul stării de amenințare dovedite de Ziua Națională.

Dar, oamenii de rând nu sunt vinovați! Ei cred în ceva, chiar dacă cel ceva este meșterit de liderii manipulatorii ai maghiarimii politice. A urmat însă cea mai clară dovadă de incitare la nesupunere civică. De data aceasta, nu prin mijloacele aflate la limita legii, ci instigator-violente. Iar faptul că ele au venit de la o persoană publică, Kelemen Hunor, și aveau, nu un mesaj de amenințare voalat sau poate prost înțeles din cauza traducerii, ci voit amenințător.

Din nou, Justiția a tăcut. Iar dacă s-ar fi pronunțat, discursul preșeintelui UDMR ar fi fost probabail definit ca mesaj publicitar!

Pasul următor, nu al provocării, ci deja al impunerii, a venit dinspre Consiliul Județean Harghita care a adoptat cârpa secuiască drept steag al județului! Pentru că, nu-i așa?!, legea nu interzice adoptarea, preluarea unui simbol privat, ca mesaj al autorității locale. Iar singurul lucru pe care îl mai are de făcut Consiliul Județean ar fi acela să ne arate dovada achitării taxelor de publicitate!

A urmat popa Tokes care a arborat născocitul drapel al ținutului Partium, pe care îl va defini, dacă Justiția îi va cere socoteală, evident tot ca însemn publicitar! O publicitate în care România este destructurată chiar prin litera unei legi, în speță, cea a mijloacelor publicitare!

O cârpă a publicității autonomiste deschizătoare a drumului spre o federație a autonomiilor pe cale „publicitară”.

Cârpa-broderie a fost inventată în 2004, de Kónya Ádám (directorul Muzeului National Secuiesc din Sfintu Gheorghe) pentru Consiliul National Secuiesc, fiind folosită ca înlocuitor al steagului Ungariei, legislația românească interzicând arborarea în mod permanent a stegurilor altor țări. Acum, cârpa a ajuns însemn oficial al unui județ și va fi probabil preluată și de celelalte două județe vizate de adepții ținutului Secuiesc, prin adăugarea unor noi simboluri „specifice”. Trei flamuri „publicitare” care vor își vor flutura sfidarea alături de steagurile celorlalte județe.

Iar dacă nu blocăm lucrurile, steagul „publicitar” al ținutului Partium va mai hașura o parte din țară! Apoi, roțile căruțașilor țigani, semiluni și dumnezeu știe ce alte aberații…

2 Responses to Cârpa secuiască – steag „publicitar” autonomist!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*