Cine sabotează CFR? În ce scop?

Duminica trecută s-a petrecut următoarea scenă în trenul care a plecat din Suceava ca să ajungă la București în jurul orei 20: o doamnă cu doi copilași a urcat la clasa I, trenul s-a pus în mișcare și lumea din vagon a constatat că nu există aer condiționat, iar ferestrele nu pot fi deschise etc. Doamna, care nu călătorea prima oară cu CFR, a avut o reacție neașteptată pentru cei din compartiment: a pus mâna pe telefon și l-a sunat pe soț, la București, i-a descris situația, și s-a înțeles cu tatăl copiilor să se urce imediat în mașină și să pornească spre… Suceava, în întâmpinarea familie, urmând ca doamna să coboare din tren în stația unde să se facă „joncțiunea”: la Focșani doamna a coborît cu cei doi copii care abia mai puteau respira… Ca și ceilalți călători!…

Din discuția purtată la telefon, se înțelegea că nu era prima oară când mama celor doi copii recurgea la această manevră… ceferistă!

Să călătorești de la Suceava la București cu ferestrele închise și fără aer condiționat, pe canicula din aceste zile, înseamnă să călătorești în condiții mai proaste ca oricând în istoria căilor ferate…

…Colegul meu de liceu, DUMITRU MOGA, fie-i țărîna ușoară, a lucrat o viață întreagă la CFR, ca și părinții săi. În urmă cu cinci ani, când ne-am revăzut foștii colegi de la „Mircea”, mi-a vorbit despre sabotajul criminal care s-a produs în CFR, imediat după 1990, sabotaj care continua și la acea oră. Adică și azi, completez eu… Literalmente i se rupea inima de cele ce-mi povestea! Suferea!…

Din spusele Mogosului, sabotajul a început sub Traian Băsescu, ministru al transporturilor în guvernul de jalnică amintire al lui Petre Roman. Exact-exact sabotajul a început în ziua când s-a suspendat primul tren de călători: trenul Craiova – Cluj Napoca. Au venit oamenii la ghișeu să-și cumpere bilet și li s-a spus că trenul s-a suspendat, nu va mai circula niciodată pe ruta amintită, dar să nu se impacienteze lumea, în fața gării sunt autobuze care vor circula de acum înainte pe ruta respectivă!… Autobuze nu ale CFR-ului, ci ale unei firme particulare, ale unui patron, interpus al Băsescului!… După Băsescu, mai toți miniștrii de la Transporturi au înființat și ei firme de transport auto la concurență cu CFR. Ca să meargă bine afacerea transportatorilor auto era imperios necesar ca serviciile oferite de CFR să fie de calitate tot mai proastă. De exemplu, sub pretextul modernizării liniei, ani de zile spre Constanța trenurile au circulat mizerabil, cei 225 de kilometri ajungând să fie străbătuți în opt-nouă ore… Spre Brașov, la fel!

S-a ajuns, îmi spunea bietul Moga, ca la Gara de Nord să se programeze la același peron sosirea și plecarea unor trenuri care aveau cam aceeași oră de operare. Am verificat și eu, de câte ori am putut, și s-a confirmat. Se produce o aglomerare inexplicabilă pe un peron, în vreme ce toate celelalte stau nefolosite…

Indignat de cele aflate m-am dus la OTV, singurul post de televiziune sensibil la asemenea subiecte. Am discutat cu Tudor Barbu, vocalul și năvalnicul comentator de la OTV, i-am povestit cele aflate, a fost încântat de subiect, am început emisiunea, care ținea câteva ceasuri, iar aprigul Barbu, ca un bun profesionist ce era, a anunțat de la început ce subiecte urmează să fie atinse, a titrat și pe ecran: printre subiecte și „sabotajul criminal de la CFR”…

Barbu al nostru era tot timpul conectat cu redacția printr-un telefon și printr-o placă electronică. Fără voia mea am sesizat momentul în care i s-a cerut să șteargă de pe ecran anunțul cu sabotajul de la CFR. Nu numai anunțul, ci și subiectul. Au urmat mai multe pauze publicitare, l-am făcut atent asupra subiectului CFR, că n-o să ne ajungă timpul să-l epuizăm, se făcea că nu mă aude bietul om… Pe scurt: năvalnicul Tudor Barbu, pe care părea că nimic nu-l putea opri din elanul său justițiar, a fost potolit de un telefon. Și-a băgat coada între picioare și… Și s-a făcut astfel părtaș la sabotajul criminal… Altfel cum să comentez? Fără răutate, mă întreb de ale cui telefoane ascultă acum dl Barbu, ca senator?

Așadar, sabotajul de la CFR era subiect tabu chiar și la OTV. M-am lămurit de ce atunci când am discutat subiectul cu un important personaj de la DNA: gaura dată de Băsescu în buzunarul statului român prin dispariția flotei este mizilic pe lângă prăpădul făcut la CFR!…

Prăpădul din CFR este bine cunoscut la nivelul celor care aplică legea numai dacă primesc și ei telefonul și consemnul: DA ori BA… Ba, de la Basescu, desigur!… Repet: CFR a fost victima și altor miniștri sau prim miniștri… Gloria de a fi distrus Țara nu revine numai lui Băsescu, numai lui Petre Roman… Trădarea este sport de echipă! Echipă transpartinică!… Ba chiar transnațională!

10 răspunsuri la “Cine sabotează CFR? În ce scop?”

  1. ciubotarasu loan spune:

    Asa cum era organizata calea ferata in cadrul regionali pe divizii si servici fara a fi impartita fara gandire. Ex.:un IDM trebuia sa cunoasca ,miscare,comercial linii,instalatii. Din aceste se selectiona pentru functia de sef de stati pe baza de examen, dupa care daca reusea putea sa ocupe celelalte functie la miscare si comercial. Ori astazi daca esti IDM nu esti obligat sa stii comercial,daca esti casier calatori nu trebuie sa stii si marfa. S-a instaurat o dicordie intre ei,nu este o unitate intre ei. Distrugerea cfr a fost inceputa de Basescu si adevarat ca a fost continuata continuata de ceilanti

  2. justitiarul spune:

    Toti suntem prosti ca nu luam taurul de coarne

  3. rica spune:

    Ion Coja, in mod clar obsedat de Basescu , ca atatea mii de cretini cu creierul uscat ,care nu pot respira daca nu-l injura putin pe Basescu. Cred ca ca ar trebui inventata o noua ramura in psihiatrie Basescofrenie .

    • MILITARU ION spune:

      ŞI CE BĂ NU ARE DREPTATE,VEZI IN CE SCANDAL E IMPLICAT MIRCEA BĂSESCU,VEZI CUM A CUPĂRAT FAMILIA BĂSESCU PĂMÂNTURI LA NANA,VEZI CÎT DE AROGANT ERA BĂSESCU CÎND IEŞEA ŞI NE VORBEA CA LA PROŞTI,VEZI CUM SA FURAT ROMÂNIA PE PARCURSUL PRESEDENŢIEI LU BĂSESCU,NU SUNT RASIST DAR ACŢIUNILE SALE NU ERAU ROMÂNEŞTI ŞI NU A DOVEDIT CĂ AR AVEA VREO TREBĂ CU DRAGOSTEA DE ŢARĂ,SUNT ROMÂN NEAOŞ ŞI FAC ORI CE SĂ SALVEZACEASTĂ ŢARĂ,POLITICIENI NU FAC NIMIC ÎN ACEST SENS,SERVESC INTERESELE ALTOR STATE

  4. Olteanu Danut spune:

    Daca dl.Dan Diaconescu ar fi facut o anketa,in raport de memoriu si copiile anexate,ar fi trebuit sa se duca la :Procuratura Miltara Buc.,Procuratura Generala,Curtea de Apel Brasov,Procuratura Militara Bc.,Politia Comanesti,Regionala CFR Craiova Calatori. I-am spus si dlui. General Dan Voinea ca,sint victima a unei infractiuni care nu figureaza in Codul Penal :”Favorizarea favorizatorilor infractorilor ” olteanu danut din comanesti bc.

  5. un fost cfrist spune:

    esti depate de realitate cu acuzatia ca Traian Basescu a distrus cfr ul , in 1997 s- spart cfr-ul , si atunci erau alti CAINI , directori generali de doi lei care au dus cfr-ul la piezanie , asa ca las-o mai moale si acuza pe drept

    • doru ciobanu spune:

      Pentru cultura ta in anul 1997 basescu era ministul transporturilor!Deci tot ce afirma cfr-ristul de mai sus este real,atunc,SNCFR a fos sparta in 3(trei) societati mai mici:Sncfr marfa,calatori si infrastructura dupa care a inceput jaful!

  6. All Ex spune:

    clar, Basescu e de vina! Din cauza lui nu este A C in trenuri!!!

  7. emil spune:

    Cine a adus la conducerea CFR directori si tot felul de jefuitori? Va spun eu, tot un nenorocit platit din banii nostri sa aleaga tot pe interese oameni care au furat si fura in continuare, acesta se numeste George Butunoiu! DNA, unde esti ??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*